2010. 03. 26.

Nézet-eltérés

Az aktuális Debrecen újság címlapján egy idilli kép szerepel a Batthyányi utcáról, bizonyítva, hogy Debrecen csodálatos, vonzó város, áramlanak ide a turisták.Ami érdekes az egészben, hogy két hete éppen erről az utcáról, a szomszéd sarokról adtunk képes beszámolót, panaszkodtunk az omló vakolatról, galambszarról. Szintén írtunk nemrég a villamostenderről, a közbeszerzési eljárás hibáiról, a fellebbezésekről. A város lapjában is szóba kerül a kínos ügy, de már egészen más kontextusban.
"A városatya (Pajna Zoltán) szerint azért is tart itt a folyamat, mert nagyon bonyolult a - 470 paragrafusból álló - közbeszerzési törvény; ez az első, magyarországi nagyprojekt, s így az ilyen tenderek "minden betegségét" magán viseli."
A közbeszerzési törvény ezelőtt sem volt egyszerűbb, ilyenek ezek a fránya gonosz kis törvények, mégis vonatkoznak mindenkire, vegyék már a fáradtságot és olvassák el, értelmezzék! Az, hogy nagyprojekt pedig annyit jelent, hogy még nagyobb felelősségtudattal, még körültekintőbben, szakemberek bevonásával kellene eljárni.

Egyébként Pajna adott egy jó tippet: ha kirabolnék egy bankot, akkor majd azzal védenem magam, hogy túl bonyolult a Büntető Törvénykönyv, 368 paragrafusból áll, nem tehetek róla... biztosan meg fogja hatni a bírót. Nevetséges az egész.
Ráadásul nem a saját pénzüket költik, legyen már valami kontroll felette (persze még így is ott a megbundázás lehetősége sajnos).

Nyilvánvaló, hogy nem a jogszabály bonyolultságával volt a probléma, hanem azzal, hogy nem a saját kiírásuknak megfelelően értékelték az ajánlatokat. A nyertes nem felel meg a saját kiírásuknak sem, a vesztesek pedig kifogásolják a döntést (lehet így értik a törvény bonyolultságát, ilyen gonosz, hogy jogvédelemre, fellebbezésre ad lehetőséget). Ennyi, ők hibáztak és ezért a Közbeszerzési Döntőbizottság 2010. március 16-i hatállyal felfüggesztette a debreceni 2-es villamos projektjének járműbeszerzési pályázatát. Pont.

Szeretem ha közpénzből ennyire jól (félre)tájékoztatnak.

2 megjegyzés:

  1. A cikkben persze megintcsak megemlítok, hogy az első nagyprojekt a debreceni villamos. Szegednek (a magyaros sajátosságokkal együtt) sikerült megelőznie minket, mert érvényes szerződésük van a járművekre és már a pályát is elkezdték építeni.

    VálaszTörlés
  2. A debreceni 2-es villamos bevárja a budapesti 4-es metrót, hogy át tudjanak szállni rá az utasok.
    A papíron legelsőnek elkezdett nagyprojektből lehet, hogy a legutóljára befejezett (vagy abbahagyott?) lesz. Lehet, hogy a város pályázik a Guiness rekordok könyvébe a leghosszabb időn át tartott eu-s projekt címre. Az ISPA-s szennyvízcsatorna programmal már úgy is ők az elsők.

    VálaszTörlés

Ide debbenj: