Összefoglalom zanzásítva az eddigi történéseket, amelyekről már a korábbi posztsorozatunkban is beszámoltunk.
Tehát az első három kör eredménytelenül végződött, a negyedik körben pedig a pályázók megtámadták a döntést, többen a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak, a szerződéskötést felfüggesztették.
A Derke elnöke szerint a "városházán történhettek szakmai hibák a pályázat kiírása során."
Persze ezt a város vezetése próbálta tagadni, tereltek:
"A városatya (Pajna Zoltán) szerint azért is tart itt a folyamat, mert nagyon bonyolult a - 470 paragrafusból álló - közbeszerzési törvény; ez az első, magyarországi nagyprojekt, s így az ilyen tenderek "minden betegségét" magán viseli." - írták a Debrecen hetilapban.Ezt pedig mi fogadtuk kétkedéssel, hiszen úgy gondoljuk a jogszabályok mindenkire vonatkoznak, ill. hogy elvárható olyan szakemberek bevonása egy milliárdos nagyságrendű projekt megvalósításakor, akik mezei törvényeket képesek értelmezni.
Lényeg a lényeg, hogy a Döntőbizottság a közbeszerzési eljárás folytatását ahhoz a feltételhez kötötte, hogy az ajánlatkérők egyértelműen határozzák meg a bírálati rész- és alszempontok tartalmát, és a kötelező műszaki előírásokat.
"A Közbeszerzési Döntőbizottság az ajánlatkérőt, az önkormányzatot és a DKV-t egymillió forintos pénzbírsággal sújtotta, és egyenként 900 ezer forintot kell utalni a pályázat eredményét megtámadó négy cég közül háromnak. Így összesen 3,7 millió forintot kell kifizetni a városnak és a DKV Zrt-nek." - forrásAz önkormányzat nem hagyta ennyiben a dolgot, bíróság elé vitte az ügyet.
"A határozathozatalban több visszásság is tapasztalható volt. Az eljáró három tagú bizottságban menet közben két főt kicseréltek, majd a törvényi határidőt jóval túllépve hozták meg döntésüket. Ez azért is sérelmes, mert az ajánlatkérők hasonló esetben, akár 1 nap mulasztás miatt is többmilliós büntetéssel számolhatnak. Ráadásul egy ilyen horderejű, uniós finanszírozású projekt kapcsán minden felesleges késlekedés igen sokba kerülhet. A másfél hónapos jogorvoslati eljárás végül olyan, ötven oldalas megállapítással zárult, melyben valamennyi vesztes cég összes jogorvoslati kérelmi elemét elutasították. A bírság kiszabását a döntőbizottság arra alapozta, hogy a kiírásban egyes műszaki kérdésekben nem volt egyértelmű a megfogalmazás. A fentiek tükrében az is teljesen méltánytalan és életszerűtlen, hogy az egyébként a jogorvoslatot indító vesztes cégek által ilyenkor befizetendő eljárási díjat (900.000 Ft) is az önkormányzatnak kell állnia, hiszen ezek a cégek nem nyerték meg a jogorvoslatot az önkormányzat ellen egyetlen általuk kifogásolt önkormányzati döntés tekintetében sem." - írja a város közleményében
Ami a "vicc" az egészben, hogy szintén ebben a május elejei közleményben ezt írták:
Tehát megint szidták a bonyolult jogszabályokat, a bürokráciát és leszögezték, hogy nem kezdenek úgy eljárásba.
"Előre láthatóan az eredetileg 2009 októberében megindult közbeszerzési eljárás szerződéskötéssel 2010 augusztusában zárulhat le. A városnak olyan lehetősége is lenne a jog szerint, hogy ezt az eljárást eredménytelenné nyilvánítsa, majd teljesen új eljárást indítson. Ekkor azonban a még bürokratikusabb folyamat egy hónappal későbbre tolná a szerződéskötés lehetséges időpontját. Időközben ugyanis a közbeszerzési törvény sok helyen megváltozott, még bonyolultabb lett, így egy teljesen új ajánlati felhívás megjelentetése azt eredményezné, hogy ezeket az új rendelkezéseket is már alkalmazni kellene az eljárásra."
Ehhez képest 2010. június 29-én megjelent a legújabb ajánlattételi felhívás, ha jól számolom - bár lassan már kezdi elveszteni a fonalat az ember - ez már az ötödik tender.
A kiírásban jelentős változások történtek az előzőekhez képest, átalakították az elvárások körét, némileg egyszerűsítették, ugyanakkor olyan elvárásokat támasztottak, ami leszűkíti a potenciális pályázók körét, a környező országok gyártói labdába sem rúghatnak. Ezt most nem elemezném részletesen, hiszen a PTinfo-n már megjelent erről egy remek, szakszerű poszt az ötödik tenderről, érdemes elolvasni.
Az ötödik kiírásban az áll, hogy az ajánlatok felbontására 2010. augusztus 17-én kerül sor, az eredményhirdetés tervezett időpontja szeptember 16.
Ha minden jól megy...
Véletlenül elfogtam egy levelet, ami a KOSA_LAJOS_IGERETEK_2010.DOC csatolmányt tartalmazta. Információim szerint ez a KOSA_LAJOS_IGERETEK_20xx.DOC sablon alapján készült, amely alapján a KOSA_LAJOS_IGERETEK_2002.DOC és a KOSA_LAJOS_IGERETEK_2006.DOC is készült, apró módosításokkal.
VálaszTörlés- A KETTES. Mostmár tényleg. De komolyan. Isten biza'. Látjátok, kersztbe is teszem az ujjaimat, annyira fú de. Ja és a HÁRMAST is elkezdjük. Istenuccse.
- STADION. Mostmár tényleg. De komolyan. Isten biza'. Látjátok, keresztbe is teszem az ujjaimat, annyira fú de. Itt fogja játszani a Loki a BL-döntőt.
- ELKERÜLŐ ÚT BEFEJEZÉSE. Mostmár tényleg stb, stb. A Rakovszky utcán piknikezni is lehet majd.
- A KISKÖRÚT NYUGATI RÉSZÉNEK ELKÉSZÍTÉSE. Mostmár tényleg, komolyan, stb, stb. Szép lesz, nem lesznek ezután dugók a városban, sőt a KETTES is itt fog csörömpölni.
- A VÁROS TELJES BELTERÜLETE SZILÁRD ÚTBURKOLATOT ÉS CSATORNÁT KAP. Mostmár tényleg stb, stb. Higgyétek el, hogy ezt betartjuk, hisz' az elmúlt években is tucatnyi földutat öntöttünk le kaviccsal. Na ugye.
- INTERMODULÁRIS KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT CODENAME 'PARASZTELOSZTÓ UNITED'. Nem, ez nem segíti az emésztést mint a bifidusz eszenzisz. A Nagyállomás mellé költöztetjük a távbuszállomást mostmár tényleg, de komolyan stb, stb. Ja meg felújítjuk a vasútállomást, mert olyan ronda. Lehet, visszaépítjük a századfordulón állót. (Ja, hogy ez a MÁV tulajdonában lévő épület, így hozzá sem nyúlhatunk? Nem baj, ígéretnek jó lesz.)
- A NAYGÁLLOMÁS FELÚJÍTÁSA. Lásd fennt.
- A GRAMBINUSZ KÖZ FELÚJÍTÁSA. Mostmár tényleg stb, stb. Hogy jó hangulata legyen azoknak, akik 2014-ben a Fidesz kávézóba jönnek agymosásra.
- VALAMI BIZONYÁRA FONTOS HIPERGIGAMEGABAZINAGY ÉPÜLETBERUHÁZÁS AMI NÉLKÜL DEBRECENRE NEMZETHALÁL JÖNNE. Nektek erre űbernagy szükségetek van, mert ez teszi Debrecent a Kelet Kapujává. (Erre még nincsen ötletem, de lehet a stadion lesz az.)
- LATINOVICS ERŐMŰ. Egyszer csak befejezzük, akkor meg lehet mondani, hogy ugye megmondtuk.
- A SÉTÁLÓUTCA KIBŐVÍTÉSE. Bár értelme nincs, de sétálóutca annyi szavazatot hozott 2002-ben, hogy ez kötelező elem.
- REPÜLŐTÉR FEJLESZTÉSE. Jobb lesz, mint Ferihegy, közvetlen járat Pestre, Bécsbe, Frankfurtba, meg Timbuktuba.
- NYÍL UTCA KISZÉLESÍTÉSE, FELÜLJÁRÓ A SÁMSONIN, ÉS A SÁMSONI NÉGYSÁVÚSÍTÁSA. Örökzöldek.
- A NAGYERDŐ RENDBETÉTELE: CIVITAS VAGY MI A FXXZ. Inni fogsz a Békás-tóbó, gyomormosás nélkül.
...és még a Nap is másként fog sütni!
- A FÜRDŐ FELÚJÍTÁSA kimaradt, persze fakivágások és elkerítések nélkül :D
VálaszTörlésLogice: ha Alajos megvalósítaná minden ígéretét, akkor nem választanák újra, mert nem tudna újat ígérni.
VálaszTörlésUgyanez az üzleti filozófia vitte a csúcsra a Microsoftot:
Ha (közel) tökéletes programot dobnának piacra, a kutya se venné meg a program újabb verzióját.
A Windows XP-vel egy kicsit így is jártak.
Kíváncsi lennék egy szavazás eredményére, hogy lesz-e egyáltalán új villamosvonal.Akikkel beszélek erről, egyre kevesebben hiszik el.
VálaszTörlésRemélem tévednek.
Én majd akkor hiszem el, amikor leraktak a házunk elé legalább egy darab sínt.
VálaszTörlésNem tudom... itt most csak a villamoskocsik beszerzéséről írtam, ami elvileg az építést nem befolyásolná. Az NFÜ honlapján a szerződés adatainál egyébként azt írják, hogy "Projekt megvalósítás tervezett befejezése: 2011-07-31" http://emir.nfu.hu/nd/umft/index_TamProj.php?id=10309&tipus=2
VálaszTörlésA legbosszantóbb nem az, hogy hibáznak - megesik -, hanem hogy aztán még ők szidnak mindenkit, meg égetik magukat, nem tudom hogy lehet ennyire bénán kommunikálni.