2009 augusztusában végre az egyik internetes portál felteszi a kérdést, miért nem épül a kiskörút? Indokként elhangzik, hogy a városrehabilitációs projekthez kötelezően kapcsolt, kiegészítő rendezvényeket a Regionális Operatív Program irányító hatósága nem tartja megfelelőnek. Végül leszögezik, hogy az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szerint 1-2 napon belül megszülethet a megegyezés, és a támogatási szerződést augusztus végén aláírják. Nos, az aláírás szeptember elején meg is történt, halleluja!
„A Hal köz téren komplex burkolatkialakítás, parkosítás, továbbá szoborállítás és vízmedence-készítés is lesz. A megszépített tér átadása után már a parkolás is tilos lesz a területen.
A Debrecen-emlékkert, a Romkert, a Verestorony megújítása, rekonstrukciója, fejlesztése című előterjesztés révén a parkon belül díszburkolattal ellátott sétányokat alakítanak ki, megújítják a növényzetet, s új kandelábereket szerelnek fel térvilágítással. Várhatóan rekonstruálják és üveggel fedik le a feltárt templomromot, ugyanakkor középkori és várostörténeti kiállítás is nyílik ott. Sikeres közbeszereztetési pályázatok esetén ez a két projekt már decemberben befejeződhet.”
A Debrecen-emlékkert, a Romkert, a Verestorony megújítása, rekonstrukciója, fejlesztése című előterjesztés révén a parkon belül díszburkolattal ellátott sétányokat alakítanak ki, megújítják a növényzetet, s új kandelábereket szerelnek fel térvilágítással. Várhatóan rekonstruálják és üveggel fedik le a feltárt templomromot, ugyanakkor középkori és várostörténeti kiállítás is nyílik ott. Sikeres közbeszereztetési pályázatok esetén ez a két projekt már decemberben befejeződhet.”
Körmönfontan fogalmazták, belekötni nem lehet, hiszen nem mondták, hogy melyik év decemberében! Mert az ugye meg sem fordult senkinek a fejében, hogy Debrecenben egy ilyen gördülékenyen haladó projektet, hátráltatni fog egy vacak közbeszerzési eljárás sikertelensége? Ezt a szót nem ismerik errefelé!
Nem azért vagyok cinikus, mert február van és nincs kész, hanem mert február van, és még el sem kezdték!
Mi ebben a meglepő? A stadiont és az új színházat is mindig jövőre ígérik. Ráérünk erre még. A meglévő pénzek addig is csordogálhatnak közben ideoda.
VálaszTörlésA Halközről van is látványterv: http://onkormanyzat.mconet.biz/megye-hirek/varosrehabilitacio-debrecenben_4208_501451.html
VálaszTörlésCsak azt nem tudom miért hívják városrehabilitációnak azt a folyamatot, amikor mindent lezúznak és aztán a helyét kirakják díszburkolattal. :D
(A közösségi közlekedést hasonlóan nem értem, az, hogy tömegben nyomorogsz szerintem nem közösségi, esetleg egy osztálykirándulást hívnék annak.)
A vicces az, hogy történetesen ott voltam 2004 nyarán, amikor elkezdték a Simonffy-t díszburkolni http://dip.hu/?action=cikk&id=4933
VálaszTörlésés már akkor a Hal köz felújításáról hápogtak, hogy majd ha beépülnek az üres telkek, nos az épületek már minimum 2 éve állnak! És biztos vagyok benne, hogy azóta többször is meglebegtették a témát sajtáj szinten. Na majd erről is összeszedem a cikkeket! :)
A címet légyszi javítsd ki.
VálaszTörlésA 201?-re gondolsz? Az direkt van úgy. Vagyok annyira jóhiszemű, hogy bízom benne, még ebben az évtizedben elkészül, de a 2011-re nem vennék mérget, főleg mert decemberről beszélnek, így mernék fogadni a 2012-es átadásra, és kicsit a kérdőjel a kettesre hajaz.
VálaszTörlésAz is érdekes kérdés, hogy mi értelme a belső körútnak, ha a forgalmat rávezető útra (Csemete, Dózsa György) villamost pakolunk, lefogva az áteresztő képességét?
VálaszTörlésA másik, hogyha egyszerre kezdik el a 2-es villamost és a belső körutat, akkor egyszerre bénítanák a Füredi, Hunyadi és Széchenyi utcákat. :) Lenne itt anyázás! :) Annyira nem butus a városvezetés, hogy önkori választás előtt ilyet tegyen, remélem.
Bár a 2-es villamos nyomvonala után (miért nem megy végig a belső körúton, hiszen ezzel Debrecen egyutcás jellegét meg lehetne változtatni? ha már be kell menni a főtérre, akkor miért nem a Hatvan utcán?)
Eredetileg úgy volt, hogy a kiskörúton megy majd a villamos, aztán mégse, aztán talán mégis, esetleg... A Csemetén és a Dózsa Györgyön meg a fasor kárára lesz villamos, meg kétsávos út, ne legyenek illúziói senkinek.
VálaszTörlésElkezdik ezt építeni tavasszal, az biztos, de még csak a Hatvan és Arany János közötti részt, azzal meg nem akadályoznak senkit, viszont látványos lesz.
Egyszerűbb a képlet. Akkor lesz kész, mikor Budapesten a 4-es Metró, és az időközben megváltozott műszaki tartalom miatt (pl. fideszeseknek külön sáv építése) annyiba is fog kerülni.
VálaszTörlésAz elkerülő utat igazság szerint még a Kósa-kő tér telepítése előtt kellett volna befejezni, hogy 10 éve ne kelljen reggel és délután sűrű kurvaanyázások között közlekednünk a Kósa tér körüli permanens ralin.
VálaszTörlésA villamost meg az Erzsébet-Külső vásártér-Nyugati-Pesti-Böszörmányi vonalra kellett volna eleve megálmodni, mert úgy még értelme is lenne.
Arra is kíváncsi leszek, hogy ha előbb épül meg a 2. villamosvonal, mint a kiskörút, akkor hogy fogja egymás akadályozni csúcsidőben az 1. és a 2. villamos a közös nyomvonalon.
Kornél: a Hatvan és az Arany János között ott van a Széchenyi utca, nem?
VálaszTörlésA 2-es villamos pedig átszeli a Hunyadi és a Füredi utakat.
Ez így egyszerre szép kis káosz.
Reméljük a két projekt egyszer összekapcsolódik majd ténylegesen az illetékesek fejében is és megteszik amit kell, akár újratervezés formájában. Ha ezen múlik én szivesen várok még 1 évet.
Névtelen: a 2-es villamosról nem nagyon volt szó, én csak a kiskörútról beszélek, ott meg a Széchényin egy kereszteződés nem nagy ügy, persze attól még lesz káosz biztos, mint a csatorna felújításkor.
VálaszTörlés