2010. 09. 26.

UFÓ leszállót Debrecenbe!

Miután kifejtettem értetlenségemet a disz bizonyos molinóival kapcsolatban, egyre több helyen botlottam rendes fotóval ellátott molinókba. Ám nem emiatt szánok még egy posztot a szervezetnek, hanem mert az első benyomás alapján, a maguk kicsit esetlen, ufó-geek módján még szimpatikusnak is tűntek egy hangyányit. De a Hortobágy-Böszörményi sarkon lévő malom falára aggatott óriás-molinó tartalmáért, nálam kiverte a biztosítékot!


A kiskörút megépítését jövő év végére ígérni, nem kis blődség. Eleve azt engedi feltételezni, hogy a jelöltek nem is ebben a városban élnek, és nem látják a kivitelezés elképesztő sebességét. Meg mi a fenére gondolnak kiskörút címen? A megkezdett Arany János - Hatvan utca közötti szakaszt? Az még nem a kiskörút, csak egy része. Az egész kiskörutat az Erzsébet utcától, a Csemetéig, megígérni 2011. december 31-ig, a hazai viszonyokat ismerve, több mint komolytalan!
Másrészről miért egy a Fideszes városvezetés által megkezdett projektel kampányolnak? Nincsenek saját ötleteik? Az egész egy nevetségesen együgyű próbálkozás!
Ha tisztában lennének saját lehetőségeikkel, egy kis kreativitással még talán sikerülne meglovagolni a Kétfarkú Kutya Párt népszerűségét. Sokkal jobban mutatna a molinón, hogy UFÓ leszálló építése Debrecenbe! Biztosan többen kapnák fel a fejüket, és néhány - a jelenlegi felhozatalban alternatívát nem látó ember - szavazatát is megkapnák. De nem. Látszik, hogy ők ezt halálosan komolyan gondolják.

Update:
Most tudtam meg, hogy a polgármesterjelölt, a Tóth Könyvkereskedés Tóth Csabája. Ez persze a leírtakon mit sem változtat.

11 megjegyzés:

  1. UFÓ-leszálló, kiskörút, stadion... Meglátjuk melyik lesz meg hamarabb.

    VálaszTörlés
  2. Az nem derült ki, hogy mi az a Kiskörút? Mert a Hatvan-Arany János szakaszon ami van/lesz, az egy egyenes, semm kör nincs benne. Sőt, van Nagykörút? Hol?

    VálaszTörlés
  3. Az, hogy a Tóth könyvkereskedéses Tóth Csaba szerintem köztudott...
    Én nem vagyok egyik helyi tábor elkötelezett híve sem, annak mindenesetre örülök, hogy egyáltalán van bármilyen alternatíva. (Nem mintha csodában bíznék.)

    VálaszTörlés
  4. A kiskörút a Sumen, Klaipeda, Burgundia, Rákóczi, Hunyadi, Mester utcák, ez utóbbit kötnék össze az Erzsébet utcával, akkor lenne teljes a kiskörút.
    A nagykörút: Wesselémyi, Hajnal, Rakovszky, Nyíl, Hadházi, Füredi, Böszörményi, Pesti, Nyugati, Erzsébet.
    Péter, te nem debreceni vagy ugye?

    VálaszTörlés
  5. Pannóca: én nem ismertem arcról, csak hírből :)

    VálaszTörlés
  6. Kornél: De igen, debreceni vagyok, ezért csodálkozom hogy milyen körutak? Én ilyenről még sosem hallottam 20 év alatt. Mondjuk ezek inkább "négyzetutak" meg sugárutak híján mitől is ennének körutak? Debrecen ilyen négyzetrácsos elrendezésű főleg, nem sugárszerű elrendezést belemagyarázni, nem ettől leszünk menő város :)

    VálaszTörlés
  7. Persze biztos nem ismeri mindenki ezt az elnevezést, én is csak 5-6 éve hallottam először, de azóta egyre gyakrabban használják mindenfelé, mert Debrecen olyan város, ahol a négyzetből karika lesz :)
    Igen, városnak nem leszünk menők, de falunak már elég menők vagyunk :D

    VálaszTörlés
  8. Nem véletlen, hogy csak mostanában kezdtek említeni körutakat Debrecen kapcsán. A fityesz előtt Debrecen közlekedése fastruktúrára épült. A gyökere a Nagyállomáson volt, a törzse a Piac utca a Péterfia és folytatása. Ebből ágaztak le az elosztó vastag ágak.

    Mivel volt egy rakás eladatlan térburkoló köve a fityesz közeli kőbányának, salajos megálmodta, hogy a Nagytemplom előtt sétálóutca lesz (az ott lakók nagy örömére többnyire színvonaltalan színpadi ricsajokkal), körötte pedig körutak.
    A logika úgy kívánta volna, hogy akkor kialakítják a körutakat, majd azok forgalomba való helyezése után lezárják a főterünket és lesétálókövezik.
    Salajos viszont nem bajmolódott az előkészületekkel. Megszüntette a gépjárműközlekedést a város legfontosabb pontján, anélkül, hogy annak kiváltásáról gondoskodott volna. Ez olyan, mint amikor Nagy Sándor átvágta a gordiuszi csomót a kardjával.
    Vezérünk döntése óta reggel és délután Kósa tér körüli permanens össznépi forgalmi dugás zajlik a csonka körútjainkon.
    Nem épült meg a várost elkerülő körgyűrű.
    A Nyíl utca szélesítése nem történt meg, mert a városnak nem volt pénze a környező telkek kisajátítására (bezzeg gigaplázára, el-uszodára, demodemre, sportcsarnok melletti sportcsaknokra, műv.központ helyén új műv.központra, berendezés nélküli új színházra volt pénz, vagy inkább hitel).
    A kis körutat 10 év késéssel kezdik majd el építeni a leghülyébb módon: a közepén kezdik el.
    A mélyen (nem magasan) tisztelt városvezetés kap tőlem ezért egy nagy nullást az ellenőrzőjébe október 3-án.

    VálaszTörlés
  9. Remek, mindent összefoglaló hozzászólás, kiteszem külön posztba!

    VálaszTörlés
  10. Debrecenben amúgy is van egy kis elnevezésbeli zavar körút(ak)/sugárút(ak) körül. Térkép szerint mindegyikből van 1, de majdnem biztos hogy a világon egyedülálló elrendezésben.

    VálaszTörlés
  11. Péter, azt íros sugárutak híján mitől is lennének körutak? A sugárút az nyíl egyenes nem? Mi köze van a körúthoz?

    VálaszTörlés

Ide debbenj: