Villamos közbeszerzés, már nem is számoljuk hanyadik kör. Ismét borítéknyitásra került sor, megnézték, hogy milyen pályázatok érkeztek. Most csak két ajánlat jött.
Ha ez a forduló érvényes és eredményes lesz - ami az eddigiek alapján nem biztos -, akkor tehát CAF vagy AnsaldoBreda járműveken utazhatunk. Az eredményre kb. egy hónapot kell várnunk.
Az előző körökben az 5 pályázó volt jellemző, mely olyan szempontból jobb, hogy több lehetőség közül lehetne kiválasztani a legelőnyösebbet (már ha erről szólna Magyarországon a történet).
Nem tudom hova tűnhettek menet közben a versenytársak, két variációt tudok elképzelni: vagy nem tudtak megfelelni a mostani elvárásoknak (bár egy Skodáról pl. nem feltételezem ezt, egyedül a horvát pályázónak lehetett volna gond a műszaki követelmények teljesítése), vagy, ami számomra sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy 4 környi felesleges munka, pályázás után megunták az egészet, nem bohóckodnak tovább.
Kíváncsian várjuk, hogy végre - nem kevés csúszással - eldől-e már ki a nyertes.
A témával kapcsolatban további részleteket az alábbi linkeken találtok:
Véleményem szerint, ha a CAF nyer nem járunk rosszul. Az AnsaldoBreda Osloba szállított villamosait évtizedes botrány övezi a sok műszaki probléma miatt. Bér lehet tanultak az esetből, ezt nem tudhatjuk.
VálaszTörlésA másik probléma, hogy fenn áll a veszély, hogy ha az egyik pályázat érvénytelen, akkor az egész eljárás érvénytelen. Az új közbeszerzési törvény szerint egyetlen lábon maradt pályázót nem lehet győztesnek hirdetni.
Ezen ők még nem gondolkoznak, egyrészt nem értik az ilyen bonyolult jogszabályokat (ők mondták), másrészt fel sem merül bennük, hogy egy pályázat nem a versenyről szól. :)
VálaszTörlés