2010. 05. 22.

Egy cigi a Fórum előtt

Amikor az önkormányzat azt tűzte ki célul, hogy a Vám- és Pénzügyőrséggel összefogva kiszorítják a Fórum elől a csempészcigit árulókat, nagyon drukkoltam. Azt hittem sikerül nekik. Állt egy kisbusz a Csapó utcán minden nap, a hivatalos szervek vagy benne ültek, vagy az utcán ácsorogtak. A kiabáló cigarettásokat nem is lehetett látni. Valahová áttették a székhelyüket. Nem lehettek messze, mert lehetett velük találkozni, de nagyon csendesek voltak. Arra gondoltam, ennyi volt. Sikerült elzavarni őket, hiszen még valami olyasmi is elhangzott az akció indításakor, hogy addig marad ott az az autó, ameddig szükséges, ameddig azt nem látják, hogy sikerült onnan kiszorítaniuk az összes zugárust.  Nem figyeltem mostanában, ott áll-e. De pár napja furcsát láttam.

Az egyik illegális terjesztésű cigit áruló nő a Csapó utca Burgundia felőli kereszteződéséhez közel állt. Messziről észre lehetett venni, hogy vevő közelít felé, mert az idegesebb volt mint az 'eladó'. Halkan beszéltek valamit, aztán a vevő elindult valamerre. A csempészcigis ott maradt, én húsz méterre tőle álltam meg, a szemem sarkából figyeltem, közben telefonáltam. Kíváncsi voltam a folytatásra. Láttam is. A nő egy pár percig ide-oda mászkált néhány méteren. Nézett mindenfelé. Amikor úgy látta hogy tiszta a levegő, hirtelen az egyik nagy díszbokornál termett, benyúlt az ágak közé. Kirántott egy karton cigit, begyömöszölte a pulóvere alá, aztán idegesen várt.

Nemsokára visszajött a vevő, gyorsan pénzt adott a nőnek, a cigi pedig eltűnt a táskájában. Alig hittem a szememnek. Régebben, amikor még nem volt Fórum, sem építkezés, az újságos- és a kenyeres bódé alól szedték ki a cigit. Most a bokrok közül. Feltalálták magukat. Sejthető volt, hogy a csempészáruval való cserebere nem szűnik meg. De azt nem hittem volna, hogy a hosszú hónapokon át tartó szigorú Vám- és Pénzügyőrségi demonstráció után /vagy mellett/ ilyen pimasz módon, nyilvánosan lehet folytatni a tevékenységet. Sajnálom, ez a kísérlet kudarcba fulladt. Önkormányzati kezdeményezés - Csempészárusok: 0:1.

9 megjegyzés:

  1. Dölyfös állam: "A csempészet rossz, értem?"
    Birka nép: "Igen, a csempészet rossz."
    Dölyfös állam: "Ha egy árunak nincs hazai adóterhe, az rossz mindenkinek (de legfőképp azoknak, akik az állam pénzén élnek), és több adót kell egyéb jogcímen kivetnünk. Nekünk itt több mint félmillió rokkantnyugdíjast kell eltartanunk!"
    Birka nép: "Igen, szívesen adózunk többet, vigyétek a házunkat is!"
    Dölyfös állam: "Ha csempészcigit vesztek a sok adólevonás után maradt béretekből a súlyos jövedéki adóval sújtott hazai cigi helyett, nem tudjuk pénzzel jutalmazni Lákátos Elemírt, amiért nem dolgozik."
    Birka nép: "Igen, többet fogunk dolgozni, hogy többet adózhassunk."
    Dölyfös állam: "Nem érdekel, Ukrajna hogyan hozza ki olyan olcsóra a cigit, nekünk kell a pénz, hogy kifizethessük a vámosokat, akiket azért tartunk, hogy üldözzék a csempészeket."
    Birka nép: "Igen, fújfúj csempészet."

    VálaszTörlés
  2. Lehet csak legenda, de én azt hallottam, hogy a begyüjtött cigi a VPOP-tól szinte azonnal megy vissza az utcára.

    VálaszTörlés
  3. Vérengző Bolha2010. május 22. 9:53

    Razide, majdnem csillagos ötös! A cigisek amúgy sosem mentek el, csak a székhelyüket tették egy kicsit arrébb.

    VálaszTörlés
  4. Razide a meséddel csak annyi a baj, hogy az emberek nagy része ma is így él, lop-csal ahol tud, hazudik, sumákol, a maradék tisztességesen dolgozó, adózó ember pedig fizeti a csalás, lopás, korrupció árát, ezért kerül nálunk minden többe.
    Szóval nem egy olyan országról van szó, ahol az emberek beveszik az állam dumáját, mindent bevallanak, az meg pofátlanul kihasználja őket, hanem mindenki a kiskapukat keresi, éppen ezért vagyunk ekkora sz*rban.

    VálaszTörlés
  5. Még annyi, hogy abban a részében is van valami amit mondasz, de nem ennyire egyoldalú, ez tipikus tyúk vagy a tojás probléma, de azért ne buzdítsuk az embereket sunyulásra, mert ez csak még jobban bepörgeti ezt az ördögi kört.

    VálaszTörlés
  6. Holdrabló nagyszerű írása a témáról:
    http://holdrablo.blog.hu/2009/10/28/diler_erzsi

    VálaszTörlés
  7. Valóban, mesém csupán azt a részét vázolja a dolognak, hogy az állam elvesz, és esetleg cseppent egy keveset az általa rászorulónak nevezett rétegnek.
    Az igazi indokok valóban azok, hogy az állam azon a jogcímen vesz el, hogy visszaossza a szegínyeknek, fenntartsa a szocihálót, és mi bedőlve a PR-nak Robin Hoodnak lássuk az adóhatóságot. Valójában Döbrögivel állunk szemben, aki csak a saját hasznát lesi és belterjes körében osztja vissza a jobb sorsra érdemes pénzt.

    A hatóságok üldözik a dílereket, a mai Naplóból pedig milliós adócsalásról adnak hírt, ezzel is mossák az agyunkat, hogy ne tegyünk ilyet, mert az rossz. Valójában nekik lesz rossz, ha nem folyik be annyi adó.
    Erről itt írtam: http://razide.hu/2009/09/16/ne-adozz/

    Az emberek keresik a kiskapukat, mert különben éhen halnának. Ha ma Magyarországon mindenki visszafizetné az adósságát, nem maradna az országban pénz, olyan mértékben ki vagyunk szolgáltatva és véreztetve.

    Én szorgalmazom a több díler jelenlétét az utcákon.

    Ja, és a dolognak van egy egészségügyi vonzata is, de az már túl messze menne a poszt és komment határain.

    VálaszTörlés
  8. Razide! Te mint cigánygyűlölő rasszista támogatod a több dílert az utcákon? Mert ugyebár a cigidílerek cigányok. Ugyan már! Úgyhogy csak dumálsz összevissza.

    VálaszTörlés
  9. díler mari még mindig nyomja.
    a szabályok-törvények-ráták pedig úgy vannak megalkotva, hogy "úgyis lopnak".
    akkor meg?

    VálaszTörlés

Ide debbenj: