2010. 02. 24.

DERKE - Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület

Az egyik kedvencem a helyi civil szervezetek, kezdeményezések közül a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület. Szakmailag felkészülten, naprakészen, logikusan próbálják végiggondolni Debrecen város közlekedését - talán egyedüliként. (Az országos példa adott, Budapesten hasonló szervezet a VEKE, nekik sikerült elég sok dolgot elérniük, Vitézy Dávid például bekerült a BKV felügyelőbizottságába, nagy nyilvánosságot kap a munkájuk.) Nem csak filózgatnak, hanem tesznek is a város közlekedésének fejlesztéséért. Alapelvük, Széchenyi Istvántól kölcsönzött mottójuk: "egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen".

Arra építenek, hogy ha mi lakosok, utasok is hangot adunk a véleményünknek, akkor azt a szolgáltatók, önkormányzat előbb-utóbb figyelembe fogják venni.
Tekintsük át röviden mivel is foglalkoznak!

Színvonalas szakmai anyagokat, véleményt, konkrét javaslatokat fogalmaztak meg többek között Debrecen Megyei Jogú Város Integrált Városfejlesztési Stratégiájához, a "kettes" villamos vonalának terveihez. Nyílt levélben kérték a polgármestert, hogy gondolja át a busztendert. (Más kérdés, hogy ezeket mennyire (nem) vették figyelembe, de valahol el kell kezdeni az érdekérvényesítést.)
Különösen tetszik a tevékenységükben, hogy nem puszta kötözködésről van szó: tényleg érdekeket akarnak képviselni, normálisan kommunikálnak, nem csak kritikát, hanem észérveket mutatnak be, megoldási javaslatokat is kínálnak.
"Munkánkkal szeretnénk hozzájárulni a régió önkormányzatainak és közlekedési cégeinek munkájához, hogy a helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés minősége, szolgáltatási színvonala érezhetően javuljon.
Kiemelt feladatunknak tekintjük, hogy olyan javaslatokat dolgozzunk ki, amelyek megvalósulásuk esetén elősegítik az utasok számának megtartását és növelését, valamint az utazókkal megismertessük és megszerettessük a környezettudatos közlekedést, legyen szó akár közösségi, akár kerékpáros közlekedésről."
Az egyik legszimpatikusabb húzásuk, hogy átgondolták, milyen lenne Debrecenben az éjszakai közlekedés, logikusan, átszállási lehetőségeket is figyelembe véve. (Ha már megyeszékhelynek hívjuk magunkat és több ezer egyetemistáról beszélünk, talán nem ártana.)
Működtetnek egy olyan oldalt is, ahová bárki beküldheti az új buszok hibáit - konkrét pályaszámot vagy rendszámot megadva. Már több mint 1500 bejelentés érkezett, a legtöbb panasz arra van, hogy nem működnek a leszállásjelzők és a kijelzők. Tetszik, hogy végre valaki megkérdezi az utasokat is, hogy ők mit gondolnak, milyen igényeik vannak. 

Sokkal átláthatóbb, használhatóbb a menetrendjük, mint a DKV-s:

Akiket érdekel a város sorsa, közlekedése, mindenképpen ajánlom a Derkét. A honlapjukon rengeteg jó írás, hír, szakmai anyag, fórum, szavazás, menetrend stb. található!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

3 megjegyzés:

  1. Hát igen, az éjszakai buszjárat nem lenne hülyeség, még ha kezdetnek csak péntek-szombaton üzemelnének. Korábban utánanéztem, és nálunk kisebb megyeszékhelyeken van éjszakai buszközlekedés, Székesfehérváron biztos, meg Pécs, Szeged ha jól emlékszem, és volt még néhány, csak nem tudom melyik város.

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy csak egy opció ellen érvelnek, kiváncsi lennék mivel érvelnek a plázánál történő leválásért.
    Azt sem fejtik, ki miért nem jó a nyugati tehermentesítő tervezett úvonala.

    VálaszTörlés
  3. Hát a plázánál történő leválás ellen elég érv szerintem, hogy a Hunyadit felbontani a Csemete utcáig, az elkerülő elkészülte előtt, az autósok csúnya szopatása lenne. Meg a tervezett forgató berendezés, biztos sokat dobna árban a prodzsekten, és jelentősen lassítaná a kereszteződés átmenő forgalmát. De amellett, hogy nem kéne tovább növelni a Piac utca villamos forgalámt, talán a legfontosabb éppen az, hogy ha egy jó kis Kossuth téri rendezvényen padokat, meg sörsátrat pakolnak a sínekre, legyen már egy alternatív útvonala a vilinek!

    VálaszTörlés

Ide debbenj: