"Remélem, sok hűséges Napló előfizetőt szolgálhatok ki - kölcsönös megelégedésre"
A mondatot egy rokkant-nyugdíjas sírkőkészítő szájába adták, aki a Napló hűségkártya program tagjaként, annak előnyeit ecseteli a képhez kapcsolódó cikkben, azonban a szerkesztőknek úgy látszik nem tűnt morbidnak az utolsó kijelentés.
A hirdetés csakugyan morbid .
VálaszTörlésAzt azért nem árt leszögezni (ez is morbid lesz!), hogy a temetést, a síremléket, az urnát stb. nem az elhunytak, hanem az itt maradó hozzátartozók rendelik meg, és főleg fizetik ki.
A hirdetés nekik szól.
Ilyen helyzetben nincs 'jó' megoldás.
Hallottam már olyan esetről, amikor valaki előre megrendelte a koporsóját, sírkövét. Meg azt a morbid magyar szokást se felejtsük el, amikor egy idős házaspár egyik tagja meghal, és a másik nevét is ráírják a sírkőre, a születési éve mellé pedig hogy - 20 :)
VálaszTörlésEzek már nem új dolgok, amióta az eszemet tudom nagyon sok ember így tett. Gondolom könnyítve az ittmaradó családtagokon, akiknek kevesebbe kerül majd a temetés.
VálaszTörlésCsak régen 19...volt bevésve a kőbe.Gondolni kell a jövőre...
A morbid amikor valaki kijár a saját sírját gondozni, ami még üres. Elvégre nem gazosodhat el...
De szerintem ezek a szép szokások már régen kihaltak...
Tévedés hogy kevesebbe kerülne, mivel a sírköves karakterre számláz, teljesen mindegy hogy most vésik bele, vagy amikor aktuális, most fizetik ki vagy később.
VálaszTörlésIgen tudom, hogy régen 19 volt bevésve, de nem hiszem hogy kihalt volna ez a szokás, mivel mondom újabban 20-at látni.
A sírhelyet mifelénk tök fiatalon megveszik, mármint már olyan hatvan körül erre kuporgatnak. Sőt, életük utolsó 20-30 éve csak a halálra való készülésről, betegségről, "már semmi se jó" fílingről szól. A magyar szokásos szociokrimi.
VálaszTörlésA sírkövet pedig úgy, hogy ha az egyik házaspár meghal akkor már egyből olyat csináltatnak, hogy a másiknak is legyen mellette hely. Ja, morbid, de logikus.