2010. 05. 17.

A hetvenötös

Gábor levelet írt nekünk (és a DKV figyelőnek), amit változtatás nélkül közzé is teszünk. A történet valóban  különleges. Ilyen levelekkel és panaszokkal általában a BKV-val kapcsolatban találkozhatunk. Az utóbbi időben viszont mintha Debrecenben is kezdene elmérgesedni a viszony az ellenőrök és az utasok között. Mivel Gábor a DKV-nak is elküldte panaszát, várunk néhány napot, hátha válaszolnak rá. Nem erről legendás az ügyfélszolgálatuk, de az esélyt adjuk meg. Ha mégsem felelnek, akkor addig küldözgetünk leveleket, amíg valaki nem reagál az utas szavaira. A levél:

Kedves bloggerek!

Végső elkeseredésem okán fordulok hozzátok, mert a DKV struktúrája miatt nehezen hiszem azt, hogy esetem megértő emberekhez juthat el. Öt éve vagyok egyetemista Debrecenben, de ami a 2010. május 15-én, szombaton délelőtt 9.45 perc környékén történt velem az 1-es villamos vonalán, az példátlan és felháborító. Az Egyetem állomás felé tartó villamosra az Eötvös utcánál felszálló 75. számú ellenőr a bérletem ellenőrzése során az utazási feltételek megsértését állapította meg nálam. Való igaz, hogy a 2010. április 18-án megváltott kombinált diákbérletemen lévő igazolványszám és a ideiglenes diákigazolványom száma nem egyezett meg. Az is helytálló, hogy jelentenem kellett volna az esetet a DKV ügyfélszolgálatánál. Hibáztam, de sosem voltam kulturálatlan az ellenőrökkel. Viszont most a 75-ös számú elvetette a sulykot.

Ahogy viselkedett velem, az egy európai színvonalú közösségi közlekedés kialakítására törekvő vállalatnál úgy gondolom megengedhetetlen. Bérletem bemutatása után kérésére felmutattam neki az ideiglenes diákigazolványomat, amelyen nincs diákigazolványszám. Ezt követően számon kérte azt, hogy az ideiglenes diákon lévő pecsét miért nem látszik a fényképen (!!!). Majd a bérleten lévő, előző diákigazolványomszámomat igazoló lapot kért (!!!), amelyet nem állít elő az egyetem, hiszen olyan nincs. Mikor ezt közöltem vele ideges lett és személyimet kérte el annak okán, hogy a személyazonosságom nincs igazolva az ideiglenes diákon. Miután ezt odaadtam neki (pedig elvileg csak hatósági személynek vagyok köteles odaadni), lekezelő hangnemben meggyanúsított azzal, hogy a 2010. április 18-án általam a DKV Petőfi téri jegypénztáránál vásárolt kombinált diákbérlet nem az enyém. Sőt, a diákigazolványomról is gúnyolódó szkepticizmussal azt állította, hogy nem, az sem enyém. Miután illedelmesen megkértem rá, hogy vizsgálja meg a fényképen lévő személyt és engem ennek bizonyítására, még inkább agresszívvá vált. Fenyegető hangnemben kérdőre vont engem a bérlet kilétével valamint személyazonosságom igazolásával kapcsolatban. Az Egyetem térig tartó utazás folyamán többször is testi fölényére hivatkozva fenyegetett meg engem, illetve többször is azt mondta, hogy leszálláskor testi bántalmazásban (szó szerint: "Ha leszállunk beverek neked egyet, ha nem engedelmeskedsz!") fog részesíteni, amennyiben nem azt csinálom, amit ő mond. Emellett az utasok előtt megalázó módon beszélt velem végig, nem tartva be azt a normát, amelyet egy szolgáltatást nyújtó cég alkalmazottainak íratlan szabályai diktálnak.

Szerintem egyetlen egy utast sem lehet fenyegetni! Aki szolgáltatást nyújt, az az ügyfelek érdekét szolgálja, nem fenyeget! A 75. számú jegyellenőr teljesen figyelmen kivül hagyta ezt az alapvető normát! A DKV-nak az az érdeke, hogy utasaik biztonságban, kulturált feltételek között utazzanak - ebbe a félelem nem tartozik bele, még szabálysértés esetén sem!

Előfordult már olyan eset egyszer, hogy nem volt nálam a diákigazolványom, de akkor az ellenőr kulturált módon, fölényesség és erőfitogtatás nélkül állt hozzám. Korrekt módon tudtuk percek alatt elrendezni az esetet, így én is segíteni tudtam a munkájában, hogy tovább ellenőrizhesse az utasokat. Gondoljunk bele: az Eötvös utcától az Egyetem megállóhelyig mennyi utas szállhatott fel - esetleg bármilyen jegy, vagy bérlet nélkül?

Remélem panaszom meghallgatásra talál és a továbbiakban nem fordul elő hasonló eset. Nem lenne jó, ha a DKV lenne a kis BKV.

Üdvözlettel
K. Gábor - egyetemista

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

12 megjegyzés:

  1. Én már próbáltam felvenni a kapcsolatot egy másik esetben a DKV ügyfélszolgálattal, mert 48 napja várom a választ.
    Kiváncsi vagyok, hogy olvassa-e valaki a ugyfelszolgalat@dkv.hu leveleit?

    VálaszTörlés
  2. Mi (DKV-figyelő) közvetlenül a kommunikációs igazgatónak küldtünk levelet 1-2 hónapja, azóta is válaszolnak. :)

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy a kommunizmákus igazgató süket-néma és vak. Gondolják, akkor biztos nem tud hülyeséget nyilatkozni.
    Braille-írással kellett volna elküldeni a levelet, hátha azt le tudja tapogatni.

    VálaszTörlés
  4. Én pedig most másfél éve várok választ a T-cégbirodalom ügyfélszolgálatától, de komolyan, nem kamuzok. Türelem.
    (Érdekes egy másik emailemre, amit később küldtem, hamarabb válaszoltak.)

    VálaszTörlés
  5. Off: Re: paradicsom
    "Én pedig most másfél éve várok választ a T-cégbirodalom ügyfélszolgálatától, de komolyan, nem kamuzok. Türelem."

    Én pedig harmadik hete várok terméket a Vateráról, de még mindig nem jön. Csak tudnám, hogy jön ez ide!?

    On: DKV-zás helyett mindenkinek tudom ajánlani a kerékpározást. Gyorsabb (nyugdíjas tempóban is), kevésbé idegesítő, egészséges. Persze a mai Taplóban is megjelent egy cikk a kerékpárosok elrettentéséül.

    VálaszTörlés
  6. razide, gondolkodj

    arra hívtam fel a figyelmet, hogy bármilyen ügyfélszolgálatnak írt levél ott végzi a szemétdombon, minél nagyobb cég, annál inkább, nem egyezik a tapasztalatunk? és így a DKV-tól is kaphat majd a srác, esetleg nagypapa korában, tényleg nem érezted a gúnyt a soraimból?, savanyú ember

    VálaszTörlés
  7. t-birodalom helyet lehet választani más szolgáltatót ami pont ugyanazt tudja pont ugyanott ahol szükséged van rá. Ha nem tetszik a hozzáállásuk lelépsz onnan. Sőt az árkartell miatt az ügyfélszolgálat minősége az egyetlen amiben különböznek. A DKV-nál viszont nem ez a helyzet, nincs másik tömegközlekedési vállalat Debrecenben, illetve ha szerencsés helyen laksz és dolgozol akkor mehetsz MÁV-val. (Persze el lehet menekülni más városba is.)

    VálaszTörlés
  8. Minap feleségem buszra szállt, mert ugyan Razide tanácsát megfogadva inkább bringával jár munkába, de aznap épp esett az eső. Volt nála egy 250 forintos DKV-jegy, mivel azonban hónapok óta nem ült DKV-járművön, nem tudta, érvényes-e még, vagy áremelés volt időközben. Hát megkérdezte a buszsofőrt, aki közölte, hogy már nem jó a 250 forintos jegy. Erre a feleségem, mint rendes utas, vett a vezetőnél 320 forintért. Érvényesítette, majd utazás közben elolvasta a buszon kiírt díjtáblázatot, miszerint az érvényes viteldíj elővételben megvásárolva 250 Ft. Nagy kíváncsiságában meg is kérdezte a vezetőt, hogy akkor mi is a helyzet, mire a sofőr közölte, hogy a kiírás már nem érvényes.
    Na most nem az a 70 forint a lényeg (hisz mint utólag kiderült, a 250 forintos jegy természetesen teljesen érvényes azóta is), hanem hogy ilyen tetű és pitiáner módon basszanak ki az utasokkal. Csak ha már a poszt lépten nyomon Európát emlegette a DKV kapcsán, meglehetősen abszurd módon.
    Egyébként a poszt igazságtartalmát (illetve annak hiányát) illetően érdekes adalékok olvashatók a DKV-figyelő kommentjeiben...

    VálaszTörlés
  9. Off:
    Gyulargh, értem én a gúnyolódásodat, de amit írsz, az nem igaz, hogy: "t-birodalom helyet lehet választani más szolgáltatót ami pont ugyanazt tudja pont ugyanott ahol szükséged van rá. " mert ez egy városi legenda, igen meglepődnél ezek szerint, hogy az ország bizonyos helyein mennyire választható egy szolgáltató helyett másik, avagy mégse.

    VálaszTörlés
  10. Szeretnék itt és most egy jó példát is:
    Egy DKV buszsofőr nemrég a következőt cselekedte, idős mama felszállt, nem volt ülőhely, erre hátrament a sofőr, egy srácot felállított és leültette a szemlátomást nehezen mozgó nénit.
    Na, ilyen is van.

    VálaszTörlés
  11. hortobágyi tapír2010. május 20. 0:35

    paradicsom! dőlnek belőled a debreceni események, jóllehet évtizedek óta nem itt élsz állításod szerint. -- te kaptad a debbenetet a városházi munkamegosztásban?

    VálaszTörlés
  12. Szia Tapír!
    Ha figyeltél volna minden hozzászólásomra, vagy megértenéd, mindegy, többször írtam, hogy bár nem ott élek, gyakran megfordulok arra, és nincs minden szál eltépve, létező kapcsolataim vannak arrafelé, ugyanis nem egy közelmúltban betelepülő vagyok/voltam, aki mondjuk egyetem után örült, hogy ottragadhatott valahogy és nem kellett visszamennie a világ végére, hanem pár évszázadra vissza tudom a debreceni őseimet vezetni, gondolod ez egy elköltözéssel megszűnik?
    Befejezheted a sértegető pofázásodat, bár lepereg, csak az igazság kedvéért írtam meg.

    VálaszTörlés

Ide debbenj: