A DKV figyelőn olvastam a
rossz hírt, hogy szép csöndben ismét lecsapott a Debreceni Láncfűrészes.
A Zsuzsi erdei vasút pályafelújításához kapcsolódóan a város vezetése gondolt egyet, és lebontatná az indulási állomást, hogy a helyére egy áruházat építhessenek lelkes befektetők. És bár a pályafelújítás kivitelezője még - a már nem létező - fasorban sincs, az állomás körüli idilli kis parkot már ki is hentelték, előkészítve a terepet az építkezésnek. És mielőtt megkapnám, hogy szűklátókörűfabuzi vagyok, aki képtelen belátni, hogy a városfejlesztésnek ez az egyetlen járható útja, mivel a beruházásoknak hely kell, nézzük meg madártávlatból mekkora beépíthető területről is van szó, és mekkora területet (piros kör) - kb. 10-15 fát - kellett volna megkímélni.
Aztán kezdjünk el találgatni, hogy vajon milyen áruházzal gazdagodik a környék, és a pontosság kedvéért ugyanakkora képkivágás mellett, hasonlítsuk össze a meglévő nagyáruházak mekkora helyet foglalnának el a területből?
Tesco: az épület és a parkoló durván 2/3-a.
Interspar/Praktiker: a teljes épület, az A1 központ, 3 paneltömb, benzinkút és egy pici parkoló.
Baumax: a teljes épület, mellette az Elektro World (vagy mi) és akár a teljes parkoló.
Cora: a teljes épület visítva, és egy kis parkoló.
Metro: hát ebből kettő is elférne parkolóstól.
Plaza: a teljes épület, a mellé tervezett testvérkéjével együtt, és még néhány paneltömb.
Végül gondoljunk bele, milyen lesz nyáron a kikövezett árnyéktalan placcon várni a Zsuzsit.
Ez a fagylaltárusok és a kocsmárosok összeesküvése. Nekik az az érdekük, hogy minél kevesebb árnyat adó hely legyen a városban. Kősivatagban sokkal jobban fogy az üdítőital meg a fagylalt/jégkrém, mint egy hűs oázisban.
VálaszTörlés