2011. 03. 29.

DKV - a kiszámíthatóság jegyében

A hétfő egyik vezető híre volt Debrecenben, hogy a DKV április 1-től a pontosság és a kiszámíthatóság jegyében fogant új menetrendet vezet be. Amit a leghangosabban ünnepelt a helyi média, hogy lesz "éjszakai-villamosjárat" Örömbódottá! Bár az, hogy az eddigi 23.00 után, szombatonként indítanak még két tuját 23.40-kor és 00.20-kor, a sokkal inkább kívánt 1.00-ás és 3.00-ás indulás helyett, nem azt tükrözi, hogy annyira nagyon ki akarnák elégíteni a fiatalok igényeit, akikre hivatkoznak a bővítés okaként.

A lényeg a részletekben van, a csavar az egészben, hogy lesz külön menetrend munkanapon tanítási időszakban és tanszünetben, szombat és vasárnap, ezen belül eltérő menetidővel kell számolni a különböző időszakokban, a „Menetidő 1” hétköznapokon 6.00-tól 19.59-ig, szombaton 8.00-tól 13.59-ig, vasárnap 14.00-tól 19.59-ig tart. A „Menetidő 2” időszak pedig a ezeken kívül eső minden más időszak. Világos ugye?
De amitől a billentyűzetre köptem a sörömet a röhögéstől, az a magyarázat: ezzel szeretnék elérni a járművek pontos indulását és célállomásra való érkezését, azaz a kiszámíthatóbb, tervezhetőbb városi utazást.
És ha valakinek ez nem lenne elég a totális bekavarodáshoz, mindezt megfejelik azzal, hogy a megállóhelyeken elhelyezett menetrendben az indulási időpontok nem a végállomástól számított indulási időket, hanem az adott megállóhelytől való indulási időket fogják mutatni, hogy az utasoknak nem kelljen számolgatniuk, hogy mikorra ér oda az adott jármű. Ez még jó ötletnek is tűnhet, ha nem vesszük magunkra, hogy nem nézik ki belőlünk, hogy össze tudunk adni két kétjegyű számot.
A baj ott kezdődik, hogy rögtön hozzá is teszik, csak a most átvariált néhány járatnál (villamos, trolik, és a 24-es, 25-ös, 25Y-os, 31-es és 32-es buszok) vezetik be az új menetrend megjelenítési technikát, a többinél marad minden a régiben, mivel három ütemben kezdik meg a helyi közösségi közlekedés vonalhálózatának, menetrendjének korszerűsítését.
Így például az Alexandra könyvesbolt előtt, a Halköznél, vagy a Távolsági buszállomásnál, az ott áthaladó 6-8-10 busz közül, csak 1-2 esetében lesz kihagyva az érkezési idő számolgatását kihagyó menetrend, a többi marad a régiben. Pontos lesz? Majd meglátjuk. Kiszámítható? Aligha.
És bármibe le merném fogadni, hogy már megint nem egyeztettek egy hangyafingnyit sem a DERKE-vel, mert akkor nem született volna meg, ez az esetlen katymasz, amit most fejlesztésnek álcázva akarnak lenyomni az utazók torkán.

4 megjegyzés:

  1. Írtam én is pár sort a témában. Közvetlen linket nem nyomok, nem akarok trollkodni. :)

    VálaszTörlés
  2. Gyanítom, nem lehet majd megkülönböztetni, hogy az adott járat táblácskáján épp melyik típusú "időszámítás" van feltüntetve: az induló állomásé vagy a helyi megállóé.
    Majd a bukmékereknél fogadásokat lehet rá kötni.

    VálaszTörlés
  3. Még újabb infók :) http://dkvfigyelo.blog.hu/2011/04/01/tavaszi_unalomuzes_a_dkv_nal

    VálaszTörlés

Ide debbenj: