2010. 03. 11.

Szarnak ránk

A Szent Anna és Batthyány utca sarkán van egy épület, ami valaha nagyon szép lehetett. Rengetegszer elmentem már ott, de csak egyik nap figyeltem fel rá az út túloldaláról. A gyönyörű homlokzat sajnos romos, ma már csak madaraknak kellemes otthon ez. Amikor az épület alatt megyek és épp nem az ott tanyázó hajléktalan bácsi sorsán merengek, akkor arra koncentrálok, hogy ne lépjek galambürülékbe. Olyan, mintha egy csatatéren kellene átverekednem magam, ott az aknamező is, no meg felülről is bombázhatnak...
De végre rájöttem, hogy a földszinten található élelmiszer- és ruhaboltoknál a napellenző valódi funkciója a lepotyogó végtermék és vakolat felfogása...


Sarok

A szaron kívül más is hullik

 Mesterlövész

Mami beterítve

 Boldog békeidők. Másképpen pottyant...

Szöveg: Pannóca
Színes fotók: Kornél
Archív kép: haon.hu


Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

11 megjegyzés:

  1. Debrecen jó néhány hasonló (valamikor gyönyörű)épülettel büszkélkedhet.
    A leginkább hervasztó számomra a Csapó-Vár utcák sarkán lévő zeneiskola, de ha a Piac utcán néha felfelé nézel,az sem mindíg öröm...

    (a régi fénykép forrása publikus?)

    VálaszTörlés
  2. Ez a forrás (elnézést, eredetileg beraktam, csak Főszerkesztő Úr véletlenül kivehette :)): http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/amikor-meg-lovasszekerek-jartak-debrecen-belvarosaban/cn/news-20081211-10180121
    Érdekes is, hogy ezt a haonon Piac utcának nézték. :)

    VálaszTörlés
  3. Néhány információt tudok erről a társasházról. 1-2 éve közös képviselő változás volt, mert a régivel nem voltak megelégedve a tulajdonosok. Állítólag még ő rendelte meg a padláson a "galambritkítást",de valami miatt(?) nem sikerült. Azóta is boldogan élnek ott a madarak. Nem kilövést kell ezen érteni, hanem a szaporodást gátolják bizonyos szerrel. Na, mindegy, nem sikerült. Azóta új a közös képviselő, aki nem a házban lakik, gondolom, visz néhány házat még és akkor szerintem nem igazán lehet 100 %-osan helytállni. Nagyon tetszenek a régi patinás házak, és vérzik a szívem, valahányszor arra járok (mivel a közelben lakom). Talán a tulajokkal is gond van, mármint nem akarják vagy tudják vállalni a felújítás költségeit, de azért nagyon sok bank kedvező lehetőségeket kínál erre is kifejezetten társasházak részére. Én magam is közös képviselő vagyok (de persze csak abban, ahol lakom), ezért picit belelátok az ezzel kapcsolatos dolgokba. Összefoglalva, kár ezért a házért...

    VálaszTörlés
  4. @méhészborz
    @pannóca

    Elnézést, az én figyelmetlenségem. Pótolva.

    VálaszTörlés
  5. Magnet: köszi :)

    Méhészborz: még annyi,h valaki beküldte a haonnak ezt anno, de hogy ő honnan szedte azt már nem tudom.

    És igen, kár érte... sajnos nagyon sok ilyen épület van a központban, omló vakolat, idős-öreg szegény lakók, esélytelenek.
    Mit lehetne tenni? :S /Gondolom ha a háznak lenne pénze már tettek volna valamit... önkori ezzel nem törődik, eus támogatáshoz se árt az önerő, passz./

    Gondoltam megnézem milyen ökörségvédelem alatt álló épületek vannak a központban, ez esetleg olyan-e, de feladtam, maga a honlap jó lenne (http://kereso.koh.hu/kohkereso/) de a debreceni műemlékeknél nincs a cím kitöltve rendesen, úgyhogy gyakorlatilag használhatatlan. Helyrajzi számból a mezei polgár nyilván nem vágja mi hol van.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok !

    Nem tudjátok véletlenül, hogy a most induló 2-es vili-építés kapcsán ki fogják vágni a Dózsa György úton a fákat ? Nagyon vérezne értük a szívem =(. Végig kutattam a netet, de nem találtam teljesen bizonyos választ rá. Ha tudtok erről valamit , légyszi írjátok le. Köszi előre is.

    VálaszTörlés
  7. F: mivel ott fog menni a villamos ki fognak vágni párat... (bár jártam már olyan városban, ahol meg tudták oldani, hogy a fák maradjanak, és füvesítve volt a sínek közti tér.)
    Ez pedig a hivatalos városi kiadvány: http://portal.debrecen.hu/upload/villamoskiadvany.pdf, ebben annyit írnak,hogy "a Dózsa György utcán a meglévő zöldsáv két oldalán, zöldpályán halad." - ezek a kifejezések nekem valami füvesítésre, fákra utalnak, reméljük.
    Kíváncsi vagyok milyen lesz a megvalósítás, mennyire zöld az a zöld mifelénk. :) A kettes villamos hivatalos honlapján van ilyen útvonalbejárós videó, de nincs 3d-s látványterv, úgyhogy passz.

    VálaszTörlés
  8. Majd zöldre festik az aszfaltot, s így oldják meg a zöldpályát! :-)
    A Csapó utcai fák is az útjában voltak a város vezetőinek...meg a többi is: Jókai, Csillag utca.

    VálaszTörlés
  9. Ez nekem is eszembejutott, nem lepődnék meg. :D De a zöld díszburkolat esélyesebb. :D

    VálaszTörlés
  10. Az index fórumon (Debrecen tömegközlekedése topic) feltettem már jó régen ezt a kérdést,és egy vélhetően bennfentes olvtárs azt írta, hogy a pályaépítésnél hatszázegynéhány fa érintett(?), és ha jól emlékszem, 167 lesz kivágva.

    VálaszTörlés
  11. Köszi a válaszokat, reméljük a legjobbakat.

    VálaszTörlés

Ide debbenj: