2012. 10. 04.

Újabb államosítási kísérlet?


Egy kis budapesti kitekintés: olvasom tegnap, hogy szárnyashajókat vásárolna a főváros: Az egyébként 4 milliárd forintos vagyonú "Mahart Passnave Kft. 51 százalékának a megvásárlását tervezi a főváros. Az ár 750 millió forint, amit a tervek szerint öt év alatt, az éves osztalékból fizet ki a főváros." De gyorsan beleért a kezük a bilibe, vagy eleve csak simán viccnek szánták, mert kedd "reggel helyszíni kiosztással vették napirendre, majd délután Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, az előterjesztő indoklás nélkül visszavonta."

Pedig milyen szép is lenne a világ, ha ez így működne. Egyszerűen odamegyek egy vállalkozóhoz és megmondom neki, hogy megveszem tőle a vállalkozása felét, ám még most nem fizetek egy kanyi vasat sem, majd az év végi osztalékból részletekben kicsengetem a vételárat pár év alatt. A hülyének is megéri nem? Vagy irtó morbid a humorérzékük egyeseknek a fővárosi önkormányzatnál, vagy ezt tényleg tök komolyan gondolták, hogy a Mahart Passnave tulajdonosa öt év múlva önként és dalolva lemond a nyeresége feléről. És még örüljön, hogy annyi is megmarad neki, és nem rögtön azzal jöttek, hogy a cég stratégiai jelentőségű, ezért államosítani kell. Persze kérdés, hogy egyáltalán nyereséges maradna-e a vállalat, a fővárosi önkormányzat értő kezei alatt, vagy a BKV sorsára jut?
Szerencsére Batman időben közbelépett!

3 megjegyzés:

  1. Az
    Államosítás klasszikusan azt jelenti, ha leveszik a céget és basznak fizetni érte, mint a bolsik első időszakában. Ha pénzért veszik meg (főleg, ha csak egy részét), az nem államosítás, hanem állami tulajdonszerzés. Ha a bolsik is csak ezet tették volna anno, semmi baj nem lene velük.

    VálaszTörlés
  2. Az öszödi böszme is így vette meg a nyaralóját az államtól. Vajon milyen nevetséges feltételekkel lett privatizélve a Mahart? Most az állam nyal vissza, mint a fagyi.

    VálaszTörlés

Ide debbenj: